Translate

domingo, 30 de diciembre de 2012

TAXONOMIA DE BLOOM

Avui ús parlare d'un projecte o mini treball que em realitzat a classe de GITIC, amb l'ajuda de la pàgina web: WEB
I tot seguit us adjunto el treball que jo vaig realitzar sobre la Taxonomia de Bloom estretament lliga amb les competències de GITIC.

És una de les eines Claus per els Mestres i els encarregats de dissenyar les capacitacions. El 1956, Bloom, un psicòleg educatiu (Universitat Chicago) desenvolupa la seva taxonomia d’Objectius Educatius, serà una eina clau per estructurà i comprendre el procés d’aprenentatge. L’encaixa dins d’un dels tres dominis psicològics, el Cognitiu. Aquest, categoritza i ordena les habilitats del pensament i els seus objectius, seguint el procés del pensament. És tracta d’un continuo que parteix de les Habilitats del Pensament d’Ordre Inferior a les Habilitats d’Ordre Superior. Els anys 90, Lorin Anderson, la revisa i la república el 2001, un dels canvi important és el de l’ús de verbs enlloc de noms per cada categoria i el canvi de seqüència d’aquestes.
La col·laboració dintre de la taxonomia pot prendre varies formes i variar enormement. No forma part de l’aprenentatge però resulta un reforç molt positiu per aquest. És un aprenentatge del S. XXI, que és pot utilitzar com element dintre de la taxonomia o bé com a mecanisme de reforç.
El més important clarament és el coneixement, cal que ens marquem com a objectiu, generar coneixement en els alumnes, cal construir i recolzar aquest procés constructiu. Aquest coneixement els serveix com a base en el seu cicle d’aprenentatge descrit de forma adequada per Michal Stevenson.
Hem d’ensenyar el coneixement i el contingut, de forma que s’adeqüi a les feines que duen a terme els estudiants, i si pot ésser problemes del món real, als quals responen millor, el nostre subministrament ha d’ajudar a construir una base sòlida pel procés d’aprenentatge i que ajudi amb les activitats que duran a terme en un futur.




verbactivitat feta a classeactivitat escola
AnimarScratch, creació d’un mini joc o animació didàctica des de la web del mateix programaA l’escola Anglada de Tiana els alumnes de 5è han realitzat la creació de la seva història i han participat en l’estudi del paper d’aquest en la seva formació
BloggejarDossier d’aprenentatgeBlog de les escoles públiques de Sant Gervasi- Sarrià, des de la qual es comuniquen com a associació d’escoles i es donen a conèixer
TwitteringCreació d’un compte al twiterDes de l’Escola Bressol Vall d’Ebron utilitzen el twitter per difondre el seu missatge d’oposició al tancamant de l’escola
Marcar FavoritsMarcadors
Subscriure’tRSSL’escola Perèz sala de Vilassà de mar incolu l’aplicació de RSS a la seva pàgina web i blog per tal de mantenir informats als pares i tothom que en vulgui fer ús.
TransmetrePreziEla alumnes de 2n de l’escola Joan Puig i Ferrater utilitzen el prezi per presentar totes les famílies dels instrumnents i el penjen al blog de l’escola.
CompartirGoogle Doc’s
EditarMovie MakerEl mestre de naturals de l’Escola Garbí mitjançant el seu blog es comunica amb els seus alumnes i la majoria de projectes són fets amb el Movie Maker.
EnllaçarCMAPTOOLSDes del creda, pels alumnes amb discapacitats l’ús del cmaptools resulta un avantatge, ja que és des d’on es treballa tota la matèria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario